Compliance és tisztesség az E.ON-nál

A globális E.ON Csoport részeként az E.ON Hungária vállalatcsoport tagjai számára a compliance különösen fontos. Üzleti tevékenységünk és projektjeink akkor hitelesek, ha mindenhol és mindenkor a jogszabályoknak és egyéb rendelkezéseknek megfelelően járunk el. Épp ezért hisszük, hogy munkavállalóink tisztességes magatartása elengedhetetlen ahhoz, hogy megőrizzük ügyfeleink, részvényeseink és beszállítóink bizalmát. Ezáltal jelentős jogi és gazdasági kockázatokat is megelőzhetünk.

 

Tevékenységünk jogi kereteit kivétel nélkül tiszteletben kell tartanunk. Ez belső szabályzatainkra is vonatkozik, amelyek érvényre juttatják a vonatkozó jogszabályokat, egyéb rendelkezéseket és saját etikai elveinket is. Ezen okoknál fogva a szabályszegés nem megengedett.

Compliance Kockázatkezelési Rendszer (CMS – Compliance Management System)

Az E.ON compliance kockázatainak csökkentése (megelőzése) érdekében az E.ON Csoport Compliance Kockázatkezelési Rendszert („CMS" – Compliance Management System) vezetett be, amellyel compliance kérdésekben csoportszinten egységes minimum standard-eket fektetett le.

 

A CMS egy sor gondosan kiválasztott és széles körben elismert elemen alapul:

 

Compliance kockázatkezelési rendszerünk
Az E.ON Csoport Magatartási Kódexe

Az E.ON számára a felelősségteljes és jogszerű eljárás ugyanolyan alapvető, mint üzleti tevékenységünk. Üzleti jó hírnevünkben, amelyet kiváló munkavállalóinkon keresztül építettünk fel ügyfeleink, üzleti partnereink és a nyilvánosság szemében, komoly kárt okozhatnak az egyéni jogszabályszegések.

 

Az E.ON sikere lényegében valamennyi munkavállalójától függ - ideértve valamennyi üzleti területi vezetőt is -, akik tiszteletben tartják az E.ON értékeit, hogy mindenütt megbízhatóak, innovatívak, nyitottak és dinamikusak vagyunk.

 

Az E.ON Magatartási Kódexe közvetlen segítséget nyújt az üzleti területek vezetőinek és a többi munkavállalónknak a vállalati értékeink gyakorlati megvalósításában.

Az E.ON Hungária vállalatcsoport visszaélés-bejelentési rendszere (Whistleblowing)

A tiszta és fenntartható üzleti kapcsolatok, a megfelelő munkakörnyezet és a felelős vállalatirányítás az E.ON, a vezetők, a munkavállalók és a tulajdonosok számára egyaránt fontosak. A nemzetközi E.ON Csoport valamennyi tagja, így az E.ON Hungária vállalatcsoport számára is elsődleges érték a compliance, hogy megfeleljünk mind a külső szabályozási környezetünknek, mind pedig a saját, belső rendelkezéseinknek.

 

Külön figyelmet fordítunk a jogszabályi rendelkezések, illetve a munkavállalóinkra vonatkozó E.ON Magatartási Kódex, valamint partnereinkre érvényes E.ON Beszállítói Magatartási kódex megszegésének gyanújával (pl.: vesztegetés, vagy csalás gyanúja, versenyjogi, illetve tőkepiaci előírások megszegésének gyanúja) kapcsolatos jelzésekre. Arra bátorítjuk, hogy aggályait nyugodtan jelezze felénk az E.ON Hungária vállalatcsoport erre szolgáló biztonságos, rendszerén keresztül:

 

E.ON Hungária vállalatcsoport elérhetőségek

Online felület

https://eon-wb.compliancesolutions.com/

0-24h, több nyelven is elérhető, E.ON Hungária vállalatcsoport bejelentő felülete

Hotline

+36 80 080 476

Több nyelven elérhető.

Más országspecifikus hívószámok itt érhetőek el („Egyéb jelentéstételi csatornák”).

Postai küldemény

E.ON Hungária Zrt.

Jogi és Compliance Igazgatóság

Központi Jogi Támogatási Osztály

H-1134 Budapest, Váci út 17.

 

E.ON SE Group Compliance elérhetőségek

Online felület:

www.eon.com/whistleblowing

 

 

Jelzése és abban átadott pontos és részletes információk segíthetnek abban, hogy a lehetséges szabályszegéseket, visszaéléseket mielőbb felismerjük és megszüntessük, védve ezzel értékeinket és céljainkat. A visszaélés bejelentő rendszer nyilvánosan elérhető annak érdekében, hogy  a feltételezett kötelezettségszegés vagy szabálytalanság gyanúját bármikor jelezni tudják (akár névtelenül.

 

A jelzéseket az E.ON Hungária vállalatcsoport bizalmasan kezeli, ezeket elsődlegesen az E.ON Hungária Zrt. illetékes compliance szakértője vizsgálja, szükség esetén más illetékes szakterületrészére továbbíthatja. .

 

A jelzések kezelésének eljárási rendjével kapcsolatban a mellékelt tájékoztatóban további  információkat talál. Adatkezeléssel kapcsolatos információk az E.ON Hungária vállalatcsoport honlapján érhetőek el.

 

A E.ON Hungária vállalatcsoport visszaélés-bejelentési rendszere nem hivatott a visszaélésektől eltérő tárgyú jelzések, megkeresések feldolgozására. Felhívjuk figyelmét, hogy

  • a termékek és szolgáltatások minőségével kapcsolatos ügyfél panaszok, illetve egyéb jelzések és megkeresések kezelésére ügyfélszolgálataink állnak rendelkezésére elérhetőségeiken,
  • a személyes adataival kapcsolatos kérdéseit, illetve a személyes adataival kapcsolatban tapasztalt adatvédelmi incidenst kérjük a www.eon.hu adatvédelem aloldalon megadott elérhetőségen jelezze.